Piadina

18:42

 Ten wpis ma tylko jedno zdjęcie, a powód jest prosty - nie jestem w stanie sfotografować piadiny, gdyż znika błyskawicznie. Przepis przywiózł z Włoch mój znajomy i pewnego dnia przygotował dla nas piadinę jako późną kolację - od tego czasu regularnie gości na moim stole. Można powiedzieć, że to rodzaj włoskiej tortilli - placek jest chrupiący i dosyć twardy, więc od razu uprzedzam, że nie da się w niego zawinąć farszu (pod jakimś przepisem na internecie napotkałam komentarze, że coś poszło nie tak, bo nie da się zwinąć tej "tortilli" w rulonik :)).

PIADINA 
Piadina (piada) podawany na ciepło cienki placek z pszennej mąki z nadzieniem, pochodzący z prowincji Emilia-Romania w północnych Włoszech.
(przepis na 4 piadiny)

Składniki:

- 300 g mąki,
- 0,5 łyżki soli,
- ½ łyżeczki sody,
- 4 łyżki oliwy z oliwek,
- około 0,5 szklanki wody lub mleka (mleko sprawia, że będą delikatniejsze)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki połączyć ze sobą, dodać tyle wody lub mleka, aby ciasto miało konsystencję podobną do ciasta na pierogi (nie powinno się przyklejać do rąk). Odstawić na 20-30 minut. Wyrobione ciasto podzielić na 4 części, rozwałkować każdą na cienkie, okrągłe placki. Upiec je z obu stron na rozgrzanej, suchej, teflonowej patelni.

Piadinę napełnić dowolnymi składnikami.Ja lubię składniki na ciepło, więc gdy piekę placek na drugiej stronie, nakładam dodatki.

Wypełniamy czym chcemy, u mnie to zwykle sery: mozarella, cheddar, czasem feta, do tego oliwki, pesto, drobno poszatkowane pomidory i papryka, sałaty - najlepiej rukola, ze względu na wyrazisty smak.

Smacznego!

Zapisz

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts